? ??????????????Live Forever? ????? ?????? ???Rating: 4.7 (6 Ratings)??114 Grabs Today. 5408 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Dark Tree? ????? ?????? ???Rating: 4.2 (11 Ratings)??113 Grabs Today. 5656 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, March 16, 2010

jom buat play dough


Bismillahirrahmanirrahim..

Jom buat play dough..semalam kami student 3rd year course psikologi kanak-kanak kena buat play dough (semuanya dah jadi macam kanak-kanak dah..hehe) ...senang je rupanya nak buat play dough ni...bahan-bahannya tepung gandum, garam, minyak dan pewarna.tapi kami guna pewarna untuk buat biskut atau kek tu je..sebenarnya play dough yang dijual dikedai tu adalah kurang selamat untuk kanak-kanak berbanding dengan play dough yang kita buat sendiri ni..cumanya play dough yang kita buat ni tak boleh nak disimpan atau diguna semula..tapi ianya adalah lebih selamat untuk kanak-kanak..selain itu, bermain play dough atau tanah liat ni merupakan salah satu aktiviti yang dapat diaplikasikan dalam terapi bermain (play therapy)..terapi bermain ni merupakan salah satu terapi yang terdapat dalam kaedah teraputik untuk kanak-kanak..

bergambar dulu ye

dah jadi dah tepungnya...macam tepung nak buat karipap pulak :)

bahagikan kepada beberapa bahagian..sebab nak buat banyak warna

tengah letak warna

ini lah tepung yang telah diwarnakan..sempat lagi bergambar tu :)

alhamdulillah..inilah hasilnya...ada nampak macam buah betul tak?

ini la hasil kerja kami...ada yang buat tema sayur, buah-buahan, perabot, anak patung dan bunga-bungaan..semuanya cantik dan comel

bergambar kenangan dengan madam suwaibah dan miss norma...
"kami lah bakal ahli psikologi kanak-kanak dan keluarga"


p/s : jutaan terima kasih kepada juru gambar cik norkamaliah kerana sudi mengambil meluangkan masa untuk menjadi juru gambar walaupun lepas tu ada kuiz :)












































































































































































































































0 comments: