? ??????????????Live Forever? ????? ?????? ???Rating: 4.7 (6 Ratings)??114 Grabs Today. 5408 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Dark Tree? ????? ?????? ???Rating: 4.2 (11 Ratings)??113 Grabs Today. 5656 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday, March 21, 2010

17,303 anak luar nikah didaftar 2009

Bismillahirrahmanirrahim...

Pagi ini saya online seperti biasa..saya membuka berita harian online...membaca tajuk berita akhbar satu persatu...kemudian, mata saya terpaku pada satu tajuk berita "17,303 anak luar nikah di daftar 2009"...menurut berita tersebut..jumlah tersebut adalah merujuk kepada orang Melayu dan jumlahnya adalah semakin meningkat dari tahun ke tahun..masha Allah..apa nak jadi dengan bangsaku ini??? kes dadah..anak luar nikah...gejala sosial..masalah rempit..sumbang mahram dan lain2 lagi semuanya seakan 'dijuarai' oleh bangsa Melayu..saya seakan sedang merasakan bangsa lain sedang mentertawakan bangsa Melayu yg semakin 'nazak' ini..bayi-bayi yg dilahirkan yg kononnya sebagai bukti cinta dua insan itu adalah sama sekali tidak bersalah...namun..sayangnya..dengan mudahnya bayi comel itu dibuang dan dicampakkan seperti anak patung..dibakar seperti membakar sampah..apakah punca semua ini???bagi saya..tidak lain tidak bukan adalah faktor AGAMA..pada zaman ini..agama tidak lagi ditekankan dalam kehidupan..bukan lagi sebagai satu cara hidup..sama-sama kita tanya diri kita..sama-sama kita renungi..apakah peranan kita sekarang???

0 comments: